رئیس جدید قوه قضائیه رژیم، بزرگترین قاضی ضدزن در جهان

 

رئیس جدید قوه قضائیه رژیم، بزرگترین قاضی ضدزن در جهان

مراسم معارفه اژه ‌ای به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه روز دوشنبه ۱۴تیر ۱۴۰۰ انجام شد. انتصاب او در این سمت، نشانه ای از سرکوب و فشار مضاعف بر زنان در ایران است.

برنده جایزه بین ‌المللی چماق

اژه ای در سال ۱۳۹۰، برنده جایزه بین المللی چماق شد. در ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ سازمان ارتباط جهانی زنان در مادرید اسپانیا، جایزه بین المللی چماق را به اژه ای داد. این جایزه که به طور غیابی اهدا شد، اژه ای را «ضد زن ترین قاضی جهان» می خواند. علت انتخاب اژه ای از سوی این سازمان، محروم کردن زنان از حق طلاق بود.

سازمان ارتباط جهانی زنان (Women’s Link Worldwide)، هر سال بهترین و بدترین قضات جهان را از نظر تاثیر مثبت یا منفی آرایشان درمورد برابری جنسیتی انتخاب می کند. جایزه بین المللی چماق (Bludgeon) به ضد زن ترین قضات داده می شود.

اصرار بر اعدام ریحانه جباری – تبرئه مرتضوی از کیس زهرا کاظمی

اژه ای طی سالیان اخیر یکی از اصلی ترین بازوهای اطلاعات و قضائیه در پیشبرد کیس های اعدام و قتل زنان بوده است.

در پرونده ریحانه جباری که به قتل یک مامور اطلاعات در دفاع از خود منجر شد،‌ اژه ای از اصلی ترین حامیان اعدام ریحانه بود.

روز ۷آبان ۱۳۹۳ یک کنفرانس خبری در آلمان برگزار شد که در آن فریبرز جباری عموی ریحانه حضور داشت و در این باره سخنانی ایراد کرد. وی در این کنفرانس خبری، اژه ای را متهم نمود که در مورد اعدام ریحانه بعنوان برادرزاده اش، «اصرار» داشته است. فریبرز جباری تصریح کرد که در زمان قتل مامور وزارت اطلاعات، اژه ای، وزیر اطلاعات بوده است.

ریحانه جباری- ۲۶ ساله، در سحرگاه روز شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳در زندان گوهردشت کرج اعدام شد. وی ۷سال را در زندان و پشت درب های بسته گذرانده بود.

جباری، طراح دکوراسیون داخلی یک شرکت تبلیغاتی و دکوراسیون، زمانی که ۱۹ سال داشت به قتل مرتضی سربندی، پزشک ۴۷ ساله، متاهل، دارای سه فرزند و کارمند سابق وزارت اطلاعات متهم شد. او به اجبار در برابر اقدام به تجاوز این مامور وزارت اطلاعات از خود دفاع کرده بود.

احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق ‌بشر سازمان ملل در آن زمان، حکم اعدام ریحانه جباری را ناروا و غیرعادلانه خواند. وی تاکید کرد که اگر گفته ‌های ریحانه جباری صحت داشته باشند، او دو مرتبه قربانی شده است؛ بار نخست از سوی فرد متجاوز و بار دوم از سوی سیستم قضایی که باید از افراد در برابر تعدی جنسی و جسمی حراست کند.

پرونده قتل زهرا کاظمی نمونه دیگری است که در آن می توان به نقش اژه ای اشاره کرد.
در سال ۱۳۸۲ متهم اصلی این پرونده سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران و از مهره ‌های وابسته به اژه‌ ای بود. اژه ‌ای و ابراهیم رئیسی در همدستی، مرتضوی را از اتهام قتل زهرا کاظمی تبرئه کردند.

دفاع از سرکوب زنان

در زمینه سرکوب خیابانی زنان، اژه ای مدافع سرکوب زنان تحت عنوان بدحجابی بوده است.

در یک نمونه در کنفرانس خبری با رسانه ها، اژه ای صراحتا گفت،‌ «در خصوص کسانی که به دنبال ترویج فرهنگ ابتذال هستند و در کشور اسلامی ما برخلاف قانون، مرتکب بی عفتی و بی اخلاقی و بی حجابی می شوند و به این امر دامن می ‌زنند متذکر می شویم چرا که کشور ما اسلامی است و مردم مسلمان دارد بنابراین قانون اجازه چنین کاری را به آنها نمی ‌دهد».

وی ادامه داد: ما در خصوص موضوعی که مطرح کردم ابتدا توصیه می کنیم و اگر لازم بود درباره این اقدامات مجرمانه ورود خواهیم کرد و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در این زمینه برخورد می کنند همچنین نهادها و وزارتخانه ها باید در این راستا وظایف و تکالیف خود را انجام دهند». (وبسایت حکومتی برترین ها – ۱۹خرداد ۱۳۹۳)

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز