اداره مهاجرت آلمان: «تعمید آب»مانع از اخراج پناهجویان نوکیش مسیحی نمی‌شود

 

اخراج پناهجویانی که در آلمان تغییر دین داده و به مسیحیت گرویده اند، مورد انتقاد سازمانهای حقوق بشری و مدافع حقوق پناهجویان قرار گرفته است. اما اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان از این که شماری از نوکیشان مسیحی ایرانی ممکن است اخراج شوند، دفاع می کند.

«محبت نیوز»- اورزولا گرفین پراشما، معاون اداره مهاجرت و پناهندگی فدرال آلمان (بامف) در مصاحبه با خبرگزاری دویچه وله روز دوشنبه ۱۰ خرداد گفت: «البته تغییر دین برای روند رسیدگی به درخواست پناهندگی یک مساله مهم است و باید بر تصمیم‌گیری‌های ما در این زمینه تاثیرگذار باشد.»

او در عین زمان افزود که هر مورد درخواست پناهندگی باید به صورت جداگانه بررسی شود. این مقام اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان گفت: «وقتی که فرد پناهجو در نخستین درخواست پناهندگی‌اش با پاسخ منفی روبرو گردد و پس از آن، مساله تغییر دین را به عنوان دلیلی برای دریافت پناهندگی مطرح می کند و مراسم تعمید آب (غسل تعمید) را انجام دهد، آنگاه مساله فرق خواهد کرد.»

پراشما افزود: به این خاطر وقتی که تغییر دین در آلمان انجام می‌شود، باید دید که آیا «این اقدام تاکتیکی برای دریافت پناهندگی بوده است یا خیر».

پراشما تاکید کرد که اداره مهاجرت آلمان «مسیحی بودن» پناهجویی را که در آلمان غسل تعمید داده شده است را زیر سوال نمی‌برد.

او گفت: «اما ما در این زمینه تحقیق می‌کنیم که آیا اعتقادات جدید نوکیشان مسیحی، بیشتر در ذهن آنان نقش ایفا می کند یا فرد پناهجو فقط برای شرکت در جشن‌های مهم مذهبی به کلیسا می‌رود، یا این که گرویدن به مسیحیت در پناهجو چنان تاثیرگذار بود که در کلیسا فعالیت دارد و در آن‌جا یک فرد شناخته شده به حساب می آید.»

خانم پراشما در ادامه گفت که البته در ایران مسیحیان تحت تعقیب قرار می گیرند، «اما هر فرد مسیحی در ایران تحت تعقیب نیست». در حالی که در افغانستان در صورتی که مشخص شود، فردی تغییر دین داده است، همواره با تهدید روبروست.

او در پایان گفت که اداره مهاجرت در مورد این که آیا پناهجویان به خاطر اعتقاد قلبی تغییر دین داده اند و یا این که برای دریافت پناهندگی این کار را کرده اند، تحقیق نمی‌کند. خانم پراشما افزود: «در صورتی که ضمن بررسی  دلایل این حقیقت برای ما محرز شود که فرد متقاضی در آن جا (کشور مبدا) به خاطر انجام آیین‌های دینی ممکن است تحت تعقیب قرار بگیرد، در آن صورت او (در آلمان) محافظت (پناهندگی) دریافت می‌کند.»

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز