بازداشت ۳۱ شهروند کُرد در ماه اکتبر ٢٠٢۱

 

بازداشت ۳۱ شهروند کُرد در ماه اکتبر ٢٠٢۱

بازداشت ۳۱ شهروند کُرد در ماه اکتبر ٢٠٢۱

 09:55 - 10 آبان 1400

 

هەنگاو: طی ماه گذشتە میلادی دستکم بازداشت ۳۱ شهروند کُرد بە اتهام فعالیت سیاسی و مدنی و مذهبی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است و ۹ فعال کُرد نیز به حبس محکوم شده‌اند.

با استناد بە آمار بە ثبت رسیدە در مرکز آمار و اسناد سازمان حقوق بشری هەنگاو، طی ماه اکتبر ۲۰۲۱، دستکم بازداشت ۳۱ شهروند کُرد توسط نهادهای امنیتی حکومت ایران بە اتهام فعالیت سیاسی، مدنی و مذهبی ثبت شده است.

بر طبق این گزارش، ۲۸  شهروند بە اتهام فعالیت سیاسی و همکاری با احزاب کُردستانی و ۲ شهروند به اتهام فعالیت مدنی  به همراه یک کودک ۴ ساله توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدەاند.

بیشترین شهروندانی کە بازداشت شدەاند با ۱۹ مورد در استان آذربایجانغربی (ارومیه) ثبت شدە است. همچمین در استان کُردستان (سنندج) ۱۱ مورد، و در استان ایلام نیز ۱ مورد بازداشت شهروندان کُرد ثبت شده است.

در ماه گذشته سه فعال زن یک نوجوان ۱۶ ساله به همراه یک کودک ۴ ساله و یک معلم بازداشت شدهاند. همچنین دو نفر از این افراد جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان منتقل شدهاند.

با استناد به آمار هه‌نگاو، در ماه اکتبر امسال، دستکم ۹ فعال کُرد به اتهام فعالیت سیاسی، مدنی و مذهبی توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران جمعاً به ۲۱ سال و ۳ ماه حبس محکوم شدەاند.

Kommentare

  1. چقدر خوبه که شما هر چند کوچک اما صدای ایرانیان در اکثر مواقع هستید و اطلاع رسانی می‌کنید، تشکر و خدا قوت به شما آقای قاسمی .

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز