گزارشی در باره محمد رحیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

 

گزارشی در باره محمد رحیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

گزارشی در باره محمد رحیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

 11:17 - 4 شهریور 1400

 

هه‌نگاو: یک زندانی سیاسی اهل بوکان سه سال پیش توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به اعدام محکوم شده و خبر بازداشت و صدور حکم اعدام برای وی تاکنون رسانه‌ای نشده است.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، یک شهروند اهل بوکان با هویت “محمد رحیمی” ۴۹ ساله و فرزند محمدصالح توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم و حکم اعدام وی در دیوان عالی نیز تایید شده و هم‌اکنون در زندان مرکزی سنندج محبوس می‌باشد.

به گفته یک منبع مطلع از زندان سنندج،  محمد رحیمی بهمن ۱۳۹۷ (فوریه ۲۰۱۹)، در ارتفاعات مرزی کوهستان ته‌ته‌ واقع در مرز سروآباد در حالی که زخمی شده بود توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و از آنجا به مریوان و سپس بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل و پس از چهار ماه بازجویی به بند سیاسی زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

این زندانی سیاسی در مدت بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات به شدت مورد شکنجه قرار گرفته و از داشتن حق دسترسی به وکیل محروم بوده است.

محمد رحیمی آذر ماه ۱۳۹۸ (دسامبر ۲۰۱۹) توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام بغی از طریق عضویت در حزب آزادی کُردستان (پاک) به اعدام و به اتهام معاونت در قتل به ۳۵ سال حبس محکوم شده است.

حکم مذکور پس از چند ماه عیناً توسط دیوان عالی کشور تایید شده و جهت اجرا به اجرای احکام سنندج ارجاع داده شده است.

 گفتنیست که محمد رحیمی در مدتی که در اقلیم کُردستان بوده چند سال در جنگ علیه داعش شرکت داشته است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو به عنوان اولین منبع این خبر را رسانه‌ای و تلاش می‌کند که جزئیات بیشتری از پرونده محمد رحیمی منتشر نماید.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

علی (ایمان) شهواری شهادت‌نامه