به دلیل حمایت از طالبان، کانون مدافعان حقوق بشر جایزه خود به روحانی ایرانی را پس گرفت

 

حمایت از طالبان

کانون مدافعان حقوق بشر اعلام کرد که جایزه خود را از روحانی ایرانی که امام جمعه اهل سنت زاهدان، به دلیل حمایت از طالبان پس گرفته است.

این کانون با صدور بیانیه ای موضع‌گیری امام جمعه اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید، را محکوم کرد و از برداشت جایزه حقوق بشر در امور ایران که در سال ۱۳۹۳ به وی اهدا کرد، خبر داد.

ّدر بیانیۀ کانون مدافعان حقوق بشر آمده است: «سال‌ها پس از اهدای جایزه ما به مولوی عبدالحمید “مواضع حق‌طلبانه” او تغییر کرده و اکنون سخنانی را از تریبون‌های رسمی بیان می‌کند، که آشکارا با اهداف جایزه تقدیمی مغایرت دارد».

حمایت از طالبان

مولوی عبدالحمید سال ۱۳۹۳ جایزه سالانه کانون مدافعان حقوق بشر با عنوان “تلاشگر حقوق بشر” را پس از میانجیگری خود برای نجات سربازان گروگان گرفته شده توسط گروه “جیش العدل”، دریافت کرده بود.

اما پس از قدرت گرفتن شان بر کابل، برای اظهار حمایت خود از طالبان در پیامی پیروزی بزرگ و چشم‌گیر طالبان را تبریک گفت.

مولوی عبدالحمید نوشت: «به جهانیان اطمینان می‌ دهم که طالبان امروز، طالبان ۲۰ سال قبل نیستند؛ تجربه کسب کرده‌ اند و تغییراتی در دیدگاه‌هایشان به وجود آمده است.. اگر ضعف‌هایی وجود داشته باشد، قابل اصلاحند».

عبدالحمید همچنین از ابراهیم رئیسی “قاضی مرگ” که یکی از متهمان اصلی کشتار هزاران زندانیان سیاسی سال ۱۳۶۷، در جریان انتخابات اخیر حمایت کرد.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز