«قطع دوباره» تلفن آتنا دائمی، به دلیل انتشار صدایش از زندان

 

کارتون شاهرخ حیدری از محدودیت‌های ارتباطی برای نرگس محمدی و آتنا دائمی در سال ۱۳۹۵

خواهر آتنا دائمی می‌گوید که در پی انتشار صدای این فعال مدنی از زندان رشت، مسئولان این زندان کارت تلفن او را ضبط کرده‌اند.

انسیه دائمی در توییتی در روز جمعه، ۲۹ مرداد، همچنین نوشت که قطع امکان تماس خواهرش به دستور مسئولان تهران انجام گرفته است.

حسین دائمی، پدر آتنا دائمی نیز روز پنج‌شنبه، ۲۸ مرداد در توییتی ضمن اعلام خبر قطع دوباره تماس تلفنی دخترش از روز چهارشنبه گفته بود که به دلیل بازداشت مصطفی نیلی، وکیل خانم دائمی و ابتلای خودش به کرونا، قادر به پیگیری وضعیت دخترش نیست.

پدر آتنا دائمی پیشتر در ۱۲ مرداد اعلام کرده بود که دخترش به دلیل عدم رسیدگی به قطع شدن مکرر تلفن زندان لاکان رشت و پاسخگو نبودن مسئولان به نشانه اعتراض، دست به اعتصاب غذا زده و تا برطرف نشدن مشکل تلفن به اعتصاب غذایش ادامه خواهد داد.

به گفته آقای دائمی، دخترش از زمان انتقال به زندان لاکان رشت با مشکل قطعی تلفن برای ارتباط روبه‌رو بوده‌ است.

او در همان روز گفته بود که به دلیل سفر به رشت در پی قطعی تلفن دخترش به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده است.

آتنا دائمی، فعال مدنی که از سال ۱۳۹۵ در زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت پنج ساله خود‌ بدون یک روز مرخصی در زندان اوین بود، ۲۶ اسفندماه، به زندان لاکان رشت تبعید شد.

مصطفی نیلی، وکیل آتنا دائمی از جمله وکلایی است که ۲۳ مرداد به دلیل حضور در جلسه‌ای با یک فعال سیاسی و چهار تن از همکارانش به منظور «شکايت از برخی مسئولان در موضوع کرونا» بازداشت شد و پس از آن درباره وضعیت او اطلاعاتی منتشر نشده است.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز