حمید نوری، از پاسداری تا دادیاری تا کیفرخواست دادستان سوئد علیه او

 

تصویر لینک

حمید نوری، از پاسداری تا دادیاری تا کیفرخواست دادستان سوئد علیه او

حمید نوری متولد ۹اردیبهشت ۱۳۴۰ در تهران است. زندانیان سیاسی او را به نام حمید عباسی می‌شناسند. وی به‌دلیل مشارکت فعال در آزار و اذیت و شکنجه زندانیان از پاسداری تا کمک دادیاری ارتقا یافت. محل مأموریت این جنایتکار در زندانهای گوهردشت و اوین بوده و زیر دست محمد مقیسه (ناصریان) کار می‌کرده است. در جریان قتل‌عام زندانیان در تابستان۶۷ از همکاران هیأت مرگ بود و زندانیان را پس از صدور حکم مرگ توسط نیری و پورمحمدی و رئیسی به سمت راهرو مرگ و از آنجا به محل اعدام در حسینیه زندان منتقل می‌کرد.

حمید نوری از سال۶۸ دادیار اوین شده است. طبق شهادت زندانیان مجاهد او بارها در راهرو مرگ با لغزخوانی علیه مجاهدین می‌گفت: «عاشورای مکرر مجاهدین است، زود باشید!».

دادگاه حمید نوری

دادگاه حمید نوری در تاریخ ۱۹مرداد ۱۴۰۰مصادف با ۱۰اوت ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد. شمار زیادی از اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق و خانواده‌های قتل‌عام شدگان ۶۷ در مقابل این دادگاه حضور یافتند. در این دادگاه دادستان سوئد حمید نوری را به ارتکاب قتل عمل در مورد اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق و گروه‌های مارکسیست و غیرمذهبی متهم کرد.

کیفرخواست دادستان علیه حمید نوری

طبق گزارش کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت (شماره ۳)، دادستانهای دادگاه بدوی استکهلم پس از یک‌سال و نه ماه تحقیقات، کیفرخواستی علیه حمید نوری صادر کردند. تحقیقات از آغاز تحت‌نظر دادستان اصلی پرونده خانم کریستینا لیندهوف کارلسون جریان پیدا کرده است. در کیفرخواست از جمله آمده است:... بیشتر بخوانید.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز