Direkt zum Hauptbereich

رد درخواست «آزادی مشروط» نوکیش مسیحی از سوی قوه قضائیه بدون ذکر دلیل


در دست‌نوشته‌ای که به “ناصر نورد گل‌تپه” داده شده قوه قضاییه بدون ذکر دلیل، اعلام کرد که درخواست وی پذیرفته نشده است.

«محبت نیوز»- گزارش‌ها از ایران حاکیست مقامات قضایی درخواست «ناصر نورد گل‌تپه» نوکیش مسیحی برای آزادی مشروط را رد کردند.
این نوکیش مسیحی از اواخر دی‌ماه سال ۱۳۹۶ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و راه‌اندازی تشکیلات غیرقانونی کلیسای خانگی» به ۱۰ سال زندان محکوم شد.
منابع آگاه می‌گویند او روز اول تیرماه ۱۴۰۰ اطلاع پیدا کرد که مقامات قضایی تقاضای آزادی مشروط وی را رد کرده‌اند.
به گزارش سازمان ماده ۱۸، در دست‌نوشته‌ای که به این شهروند مسیحی داده شده، قوه قضاییه، بدون ذکر دلیل، اعلام کرده که درخواست وی پذیرفته نشده است.
رد درخواست این نوکیش مسیحی در حالی صورت می گیرد که وی شرایط آزادی مشروط را داشته است.
طبق ماده ۵۸ قانون جدید مجازات اسلامی دادگاه صادر کننده حکم می تواند به پیشنهاد دادستان یا قاضی اجرای احکام پس از گذراندن نصف حبس در مورد محکومان به حبس بیش از ۱۰ سال و در سایر موارد پس از تحمل یک سوم مجازات با رعایت شرایطی حکم به آزادی مشروط را صادر کند.
پیش از این دیوان عالی کشور شهریور ماه ۱۳۹۹ درخواست اعاده دادرسی ناصر نورد گل‌تپه را رد کرده بود.

کیارش عالیپور سخنگوی سازمان «ماده ۱۸» اواخر سال ۱۳۹۶ به «محبت نیوز» گفته بود: در دادگاه تجدید نظر قاضی پرونده، حسن بابایی در اقدامی عجیب، از ناصر نورد گل‌تپه خواسته بود تا برای تخفیف در مجازات حبس «رضایت کارشناسان (بازجویان) وزارت اطلاعات را کسب کند.
سایت سازمان «ماده ۱۸» می‌نویسد «آقای نورد گل تپه هنوز نتوانسته خبر مخالفت با آزادی مشروط خود را با مادر سالخورده‌اش در میان بگذارد. وی پیش از زندانی شدن، مراقبت از مادرش را برعهده داشت و براساس وعده‌های مسئولین زندان و ضابطین قضایی امیدوار بود بعد از چهار سال و نیم حبس بدون مرخصی موفق به دیدار مجدد با او شود.»
ناصر نورد گل‌تپه در تیرماه ۹۷ در نامه ای از زندان در مورد حکمش نوشت «چگونه یک مسیحی متعهد ایرانی، که در ایران به دنیا آمده و بزرگ شده، پدران و اجدادش برای هزاران سال در این سرزمین زندگی کرده‌اند، و خدمتگزار خدایی است که او را برای خدمت صلح و آشتی دعوت کرده‌است، می‌تواند بر علیه امنیت کشور خود… اقدامی کرده باشد؟»

Kommentare

  1. خداوندا ايمان دارم که تو این ظلم‌ ها را تحمل‌ نخواهی کرد.

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز