شهروندان بهایی در ایران در معرض اذیت و آزار سیستماتیک حکومت حاکم

 

شهروندان بهایی در ایران در معرض اذیت و آزار سیستماتیک حکومت حاکم

شهروندان بهایی در ایران در معرض اذیت و آزار سیستماتیک حکومت حاکم

علیرغم اینکه درخواست واخواهی و برگزاری جلسه دادگاه، حکم غیابی که برای شهروند بهایی شهرزاد نظیفی توسط شعبه صادر کننده، عینا تایید شد.

شهرزاد نظیفی شهروند بهایی و از قهرمانان و مربیان موتورکراس زنان ایران، پیشتر و به صورت غیابی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اداره کردن گروه ها و دستجات غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شهرزاد نظیفی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به ارائه خدمات اجباری به افردا دارای معلولیت ذهنی به مدت ۳ ماه و روزی ۴ ساعت و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، محکوم شده بود.

شهرزاد نظیفی در ۲۷ آبان ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه یک نهاد امنیتی در زندان اوین منتقل شده بود. نیروهای امنیتی پس از بازداشت وی به منزل ایشان رفته و پس از تفتیش منزل، تعدادی از وسایل شخصی از جمله کتاب ها و تلفن همراه و لپ تاپ وی را با خود بردند.

در یک اقدام دیگر از سوی قضائیه رژیم، معین محمدی شهروند بهایی اهل یزد، جهت تحمل دوران ۱۹ ماه و ۱۶ روز حبس خود راهی زندان یزد شد.

شهروند بهایی معین محمدی علیرغم سپری کردن یک سال با پابند الکترونیکی و تحت نظارت در محدوده شهرستان یزد و پایان دوره محکومیتش، با اعتراض دادستان از بابت همان پرونده به ۳ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۳۱ ماه و ۱۶ روز برای وی قابل اجرا می باشد که با کسر کردن ۱ سال محکومیت سپری شده، حکم ۱۹ ماه و ۱۶ روز برای وی قابل اجرا است.

معین محمدی در ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ جهت اجرای حکم حبس خود به شعبه اول اجرای احکام دادگاه انقلاب یزد احضار شده بود.

شهروند بهایی معین محمدی در فروردین ۱۳۹۸ توسط دادگاه انقلاب یزد به اتهام “عضویت در گروه های مخالف نظام” به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در نهایت توسط شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان یزد به اتهام “عضویت در گروه های مخالف نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال تحمل کیفر با پابند الکترونیکی و تحت نظارت در شهر یزد و در مسیر محل کار خود در شهرک صنعتی محکوم شد که این حکم در روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ پایان یافته و وی آزاد شده بود.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز