کدام رهبران اقلیت‌های دینی در ایران همصدا با آیت‌الله‌ها برای «انتخابات» تبلیغ کردند؟

 

معاون سیاسی وزیر کشور ادعا کرده مشارکت در «انتخابات» جمعه بین ۳۴ تا ۴۷ درصد است و برخی دیگر از حامیان نظام و فعالان سیاسی هشدار داده‌اند «مشارکت زیر ۵۰ درصد مشروعیت نظام را خدشه‌دار می‌کند.»

«محبت نیوز»- صدای تحریم «انتخابات» به گوش مقامات ارشد جمهوری اسلامی رسیده است. برای همین در آستانه برگزاری «انتخابات» علی خامنه‌ای در یک سخنرانی مفصل گفت «باید حضور در انتخابات افزایش یابد و پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمنان کشیده شود»
جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد «اگر حضور مردم در انتخابات کاهش پیدا کند فشارهای دشمن افزایش پیدا خواهد کرد» و به صراحت هشدار داد «عدم حضور مردم در انتخابات فاصله‌گیری مردم از نظام جمهوری اسلامی است.»
وی ادعا کرده مشارکت در «انتخابات» جمعه بین ۳۴ تا ۴۷ درصد است و برخی دیگر از حامیان نظام و فعالان سیاسی هشدار داده‌اند «مشارکت زیر ۵۰ درصد مشروعیت نظام را خدشه‌دار می‌کند.» این شواهد در کنار فضای ملتهب و مصمم جامعه برای رأی ندادن نشان می‌دهد که کار نظام از «مهندسی» کردن انتخابات گذشته و برای رأی‌سازی می‌بایست به تقلب آشکار دست بزند.
نظام تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفته تا اقشار مختلف مردم را پای صندوق‌های رای بکشاند. بخشی از این توان را رهبران اقلیت‌های دینی و مذهبی داخل ایران که با نظام همسو هستند برای رونق بخشیدن به این نمایش به کار می‌برند.
«گرگونر نرسسیانس» کشیش کلیسای ارامنه، «وانیا سرگیز» کشیش کلیسای کاتولیک آشوری- کلدانی، «اردشیر خورشیدیان» رئیس انجمن موبدان تهران و «یونس حمامی لاله زار» رهبر دینی کلیمیان ایران در پیام‌های جداگانه از مردم خواستند در این «انتخابات» شرکت کنند و این درحالیست که اغلب مردم از جمله خانواده قربانیان اعتراضات و خانواده شماری از جانباختگان «پرواز ۷۵۲» و بسیاری از فعالان کارگری و زحمتکشان و دادخواهان جنایات جمهوری اسلامی حضور در این انتخابات را تحریم کردند.
پیش از اینها روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارامنه اصفهان و جنوب ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان تهران و شمال ایران، همایون سامه یح نجف‌ابادی نماینده کلیمیان، شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی و اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در بیانیه‌ای مشترک مردم را تشویق به حضور در انتخابات کردند و با نادیده گرفتند تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های حکومت و اذیت و آزار سازمان‌یافته اقلیت‌های دینی در ایران از مردم خواسته بودند به «وظیفه شرعی و ملی و انقلابی» خود عمل کنند.
یوناتن بت کلیا نماینده پیشین آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوری‌ها که خانواده‌اش خارج از ایران در رفاه زندگی می‌کنند و بارها گزارش‌هایی در مورد فسادهای مالی او منتشر شد نیز گفته حضور در انتخابات «چشم دشمن را کور می‌کند»! حال آنکه نزدیکترین افراد خانواده‌اش در کشورهای غربی آزادانه زندگی می‌کنند.
حمامی لاله زار رهبر دینی کلیمیان ایران گفته «کلیمیان پرشور تر از گذشته در انتخابات شرکت می‌کنند واین این محکم‌ترین جواب به یاوه‌سرایانی است که سعی در دلسرد کردن مردم دارند» اما واقعیت این است که آیت‌الله‌ها هستند که با سیاست‌های خودشان با همدستی سپاه عرصه زندگی برای مردم ایران تنگ کردند و کشور را به وضعیتی تأسف بار امروز کشاندند.
جامعه اقلیت‌های دینی ایران و عموم مردم فراموش نخواهند کرد چه کسانی در روزهای سیاه کنار آنها ایستادند و چه کسانی سمت حاکمیت ایستادند و به جای منافع ملی از منافع نظام دفاع کردند.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز