Direkt zum Hauptbereich

مشارکت نمایندگان و رهبران اقلیت‌های دینی در ایران با آیت‌الله‌ها برای گرم کردن تنور انتخابات


روحانیون بلند پایه در ایران می‌گویند حضور در انتخابات یعنی مردم اعلام کنند ما فرمانبر نظام هستیم و ترویج این ایده در جامعه اقلیت‌های دینی را نمایندگان اقلیت‌ها در مجلس و افرادی مثل اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران به عهده دارند.

«محبت نیوز»- در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره «انتخابات» ریاست جمهوری در ایران درحالیکه کارزار «تحریم انتخابات» و «نه به جمهوری اسلامی» حکومت را نگران از کاهش مشارکت کرده مقامات و کارگزاران هرکدام برای کشاندن مردم پای صندوق رای تکاپو می‌کنند.
در تازه‌ترین اقدام نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی بیانیه مشترک صادر کردند.

روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارامنه اصفهان و جنوب ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان تهران و شمال ایران، همایون سامه یح نجف‌ابادی نماینده کلیمیان، شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی و اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان تأکید کردند حضور در انتخابات به دشمنان ملت ایران ثابت خواهند کرد وحدت ملی والاترین ارزش است! هر پنج نماینده با نادیده گرفتند تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های حکومت و اذیت و آزار سازمان‌یافته اقلیت‌های دینی در ایران از مردم خواسته‌اند به «وظیفه شرعی و ملی و انقلابی» خود عمل کنند.
پیش از این علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی به نقل از روح‌الله خمینی گفته بود «عدم حضور در انتخابات از گناهان کبیره است» و محمدحسن زمانی مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه نیز عنوان کرد «شرکت در انتخابات همانند انجام نماز واجب است» و نمایندگان اقلیت‌های دینی که البته با کمترین رای از سوی اقلیت‌های ایران به مجلس راه یافتند همان توصیه‌های رهبر نظام و اطرافیانش را تکرار کرده‌اند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران با انتشار پیامی ارامنه را به مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری فراخواند. او نیز یادآوری کرده جمهوری اسلامی «همزیستی ادیان» را سرلوحه کار خود قرار داده است. سرکیسیان در عمل بازوی تبلیغاتی نظام در راس خلیفه‌گری ارامنه است و در بزنگاه هرجا که پای منافع علی خامنه‌ای در میان باشد نقش خود را نه در خدمت به ارامنه ایرانی بلکه در «بله قربانگویی» به نظام ایفا می‌کند.
آیت‌الله اراکی عضو مجلس خبرگان گفته رئیس جمهور در جمهوری اسلامی «بازوی اجرایی» ولی فقیه است و حضور در انتخابات یعنی مردم اعلام کنند ما فرمانبر نظام هستیم. ترویج این ایده در جامعه اقلیت‌های دینی را نمایندگان مجلس و افرادی مثل سرکیسیان به عهده دارند.
در روزهای اخیر اقشار مختلف مردم از خانواده جانباختگان اعتراضات تا شماری از خانواده جانباختگان سرنگونی «پرواز ۷۵۲» و تمام آنها که دادخواه رفتارهای جنایتکارانه جمهوری اسلامی هستند خواستار تحریم انتخابات شدند.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز