صدور حکم حبس برای دو شهروند اهل مهاباد و انتقال آنها به زندان این شهر

 

صدور حکم حبس برای دو شهروند اهل مهاباد و انتقال آنها به زندان این شهر

صدور حکم حبس برای دو شهروند اهل مهاباد و انتقال آنها به زندان این شهر

 19:00 - 20 May 2021

 

هه‌نگاو: دو شهروند اهل مهاباد توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به حبس محکوم و جهت اجرای حکم حبس بازداشت شده‌اند.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، دو فعال اهل مهاباد به نام‌های سلیمان کریم‌پور و خالد محمدزاده که اواخر شهریور ماه سال گذشته بازداشت شده بودند توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام “همکاری با حزب دمکرات کُردستان ایران” محاکمه و به حبس محکوم شده‌اند.

بر طبق حکم صادره سلیمان کریم‌پور به تحمل ۲ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده و همچنین دادگاه رای به مصادره اتومبیل شخصی ایشان داده و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عیناً تایید شده است.

همچنین، خالد محمد زاده به یک سال و ۵ ماه حبس محکوم شده و این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال و دو ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی کاهش یافته است.

سلیمان کریم‌پور روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۸ می ۲۰۲۱) و خالد محمدزاده اواخر اسفند ۱۳۹۹ (مارس ۲۰۲۱) بازداشت و به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده‌اند.

این دو شهروند اهل روستای خُرخُره روز جمعه ۱۴ شهریور ۹۹ (۴ سپتامبر ۲۰۲۰) در حین انجام فعالیت‌های کشاورزی توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از ۷۰ روز نگهداری در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه و زندان مهاباد با وثیقه و موقتاً آزاد شده بودند.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

علی (ایمان) شهواری شهادت‌نامه