وزیر خارجه آلمان درباره افزایش یهودستیزی هشدار داد

 

وزیر خارجه آلمان انسان‌های ساکن کشورش را فراخواند، یهودیان آلمان را به خاطر مناقشه خاورمیانه مسئول ندانند. درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس رو به تشدید است و احتمال ورود نیروی زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه وجود دارد.

«هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان از ساکنان این کشور خواست، در روند مناقشه خاورمیانه از مؤاخذه یهودیان ساکن آلمان پرهیز کنند.

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات روز پنجشنبه ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) به رسانه‌ها گفت: «همه ما موظفیم تأکید کنیم که نخواهیم پذیرفت انسان‌های با اعتقادات یهودی در آلمان، چه در خیابان و چه در شبکه‌های اجتماعی مسئول رویدادهای خاورمیانه شناخته شوند.»

وزیر خارجه آلمان هشدار داد و تأکید کرد که حمله به کنیسه‌ها و عبادتگاه‌های یهودیان در آلمان “به هیچ عنوان تحمل نخواهد شد”. او افزود: «متأسفانه غم‌انگیز و در عین حال ضروری است که دولت باید بدون قید و شرط امنیت کنیسه‌ها را تضمین کند.»

با بالا گرفتن مناقشه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، در شب سه‌شنبه به چهارشنبه گذشته، در برابر کنیسه‌های یهودیان در دو شهر مونستر و بن پرچم اسرائیل به آتش کشیده شدند.

در پی این رویداد هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان روز چهارشنبه ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) اعلام کرد “به آتش کشیدن پرچم اسرائیل و یا حمله به نهادهای یهودی در خاک آلمان” تحمل نخواهند شد. او تأکید کرد که “دولت قانون‌مدار با تمام ابزار خود با نفرت‌پراکنی ضدسامی مقابله خواهد

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

علی (ایمان) شهواری شهادت‌نامه