صدور حکم ۹ ماه حبس برای “رضا زعیمی” از دگراندیشان مسیحی غیرتثلیثی

 

حکم محکومیت “رضا زعیمی” از مسیحیان غیر تثلیثی کرج توسط دادگاه تجدید نظر استان البرز به ۹ ماه حبس و دو سال ممنوع الخروجی تقلیل یافت. وی اوایل بهمن ماه سال گذشته در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب کرج به یک سال و شش ماه حبس و دو سال منع خروج از کشور محکوم شده بود.

«محبت نیوز»- دادگاه تجدیدنظر، چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، رضا زعیمی از دگر اندیشان مسیحی غیرتثلیثی را به دلیل فعالیت مسالمت آمیز عقیدتی، به ۹ ماه حبس و دو سال منع خروج از کشور محکوم کرد.

به گزارش سازمان ماده ۱۸، رضا زعیمی پیشتر در تاریخ ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ در شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی شعبانی و به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ مسیحیت تبشیری به یک سال و شش ماه حبس و دو سال ممنوع الخروجی محکوم شده بود.

نامبرده در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹، در نزدیکی محل سکونتش در کرج توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و پس از ۴ ساعت از مکان نامعلومی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد. بر اساس این گزارش، طی مدت زمان بازداشت،رضا زعیمی به مدت ۸ روز از تماس تلفنی محروم بوده و منزلش توسط نیروهای امنیتی نیز مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته است.

رضا زعیمی پس از گذشت ده روز به دستور قاضی دادسرای عمومی انقلاب ناحیه کرج از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به ندامتگاه قزلحصار منتقل و در نهایت پس از یک هفته با تودیع قرار ۶۰ میلیون تومانی آزاد شد.

گفتنی است مسیحیان غیر تثلیثی خود را از پیروان “ ویلیام برانهام” می دانند . وی از واعظین مشهور قرن بیستم در آمریکا است که پیروان وی ارزش ویژه ایی برای سخنانش قائلند . این واعظ با عقاید و گفتارش بدعتی را پایه گذاری کرده که در برخی از شهرهای ایران از جمله کرج ، رشت ، شیراز و اصفهان پیروان اندکی دارد .

مسیحیان غیرتثلیثی در داخل ایران با باور یافتن به عقاید دگر اندیشانه متفاوت و با بدعت گذاری بٌعد فعالیت خود را با پشتیبانی یک گروه از مسیحیان غیر تثلیثی خارج از ایران نام گروه “کلیسای ایران” را بر خود نهادند که هیچگونه ارتباطی با بدنه اصلی کلیسای مسیحی ایران ندارند.
“برانهامیست ها” افرادی هستند كه بخاطر رد تعلیمات مورد قبول كلیساهای پروتستان و كاتولیك در مورد تثلیث مقدس و بدلیل مكاشفات خاص شخصی كه از كتاب مقدس دارند به آنان عنوان “مسیحیان یا دگر اندیشان غیر تثلیثی” داده اند.

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

علی (ایمان) شهواری شهادت‌نامه