شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

 

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – بنابر اعلام سخنگوی قوه قضاییه، شش متهم اقتصادی در کنار سایر مجازات ها به شلاق محکوم شدند. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رجا نیوز، روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم شلاق برای شش متهم اقتصادی در کنار سایر مجازات ها خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی گفت: حسین زیدی، فرزند منصور مالک سرمایه‌گذار شرکت اماراتی AGZ به جرم اخلال در نظام اقتصادی پولی و ارزی کشور به صورت عمده و کلان، به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری، شلاق و محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شده است.

اسماعیلی افزود: در پرونده دیگری شهرام خباز تمیمی و بهرام خباز تمیمی به جرم سردستگی و رهبری شبکه سازمان یافته قاچاق ارز، هرکدام به ۱۲ سال حبس، شلاق و همچنین محرومیت از خدمات دولتی و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شدند و افراد دیگری در همین پرونده مانند محمد امین آدم پیرا، یوسف آدم پیرا و ابراهیم آدم پیرا که سه برادر هستند و به صورت باندی و خانوادگی در این حوزه ورود کرده بودند، به جرم سردستگی شبکه سازمان یافته قاچاق بین المللی ارز به ۱۲ سال حبس، محرومیت از مشاغل دولتی، ۷۴ ضربه شلاق و ضبط درآمد‌های ناشی از جرم محکوم شدند.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز