هشدار به محمدجواد ظریف.

 هشدار به محمدجواد ظریف

هشدار به محمدجواد ظریف

هشدار به محمدجواد ظریف

هشدار به محمدجواد ظریف

طبق اصل‏ هفتادوهفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های‏ بین‌المللی‏ باید به‏ تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برسد.»
بر اساس گزارش خبرگزاری #فارس، نزدیک به سپاه پاسداران روز شنبه، هفتم فروردین‌ماه سند همکاری جامع ایران و #چین موسوم به قرارداد ۲۵ ساله به امضای وزرای خارجه دو کشور خواهد رسید. این در حالی است که محتوا و جزییات این قرارداد کماکان از مردم پنهان می‌شود. اما بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه‌ی «پترولیوم اکونومیست»، صحبت از قراردادی به ارزش ۲۸۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار و متمرکز بر منابع #نفت و گاز ایران است. همچنین براساس گزارش پترولیوم اکونومیست حکومت چین می‌تواند تا ۵۰۰۰ نیروی امنیتی چینی را با هدف محافظت از سرمایه‌ی خود به ایران بیاورد. تخفیف عمده در خرید نفت، از مهم‌ترین بخش‌های قرارداد است.
این قرارداد که می‌توان به‌حق آن را #ترکمنچای_نفتی نامید، موجب خواهد شد منابع ملی و از جمله نفت و گاز ایران، که دارایی مشترک مردم ایران است، به ثمن بخس به چین فروخته شود. این عمل جنایتی‌ست نه تنها در حق ایرانیانی که به خاطر فقر در تنگنا به سر می‌برند، بلکه نسل‌های آینده را هم تحت تاثیر قرار داده، حقوق آنها را تضییع می‌کند. طبق نص صریح #قانون_اساسی، چنین قراردادی بدون تصویب مجلس قابلیت اجرا ندارد. وزیر امور خارجه‌ی ایران مکلف است بلافاصله متن این قرارداد را به مجلس ارائه کند و #مجلس نیز موظف است در جلسه‌ی علنی آن را بررسی و اظهار نظر کند. بعد از تصویب مجلس و طبق قانون اساسی، قرارداد باید به تایید #شورای_نگهبان برسد و در صورت تایید، این قرارداد باید با تمام جزییات در روزنامه‌ی رسمی کشور درج شود و بدین‌طریق همگان در جریان ماوقع قرار گیرند. اتخاذ هر روشی جز این در امضای قرارداد ۲۵ ساله، تخطی از قانون اساسی است و مستوجب مجازات‌های مقرر در قانون مجازات اسلامی خواهد بود.
بنابراین از همین جا به #محمدجواد_ظریف هشدار می‌دهم فوراً مفاد این قرارداد را علنی و در اجرای اصل 77 قانون اساسی به مجلس ارسال کنید و در غیر این صورت با اتهام حاتم‌بخشی از جیب مردم ایران و به غارت دادن سرمایه‌های ملی تحت تعقب قرار خواهید گرفت و تاریخ ایران از شما با عنوان #وطن_فروش یاد خواهد کرد

Kommentare

  1. کی گوش میده خانم عبادی اگه ظريف میخواست گوشش بدهکار این حرفا باشه وضع مملکت این نبود.

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز