زندان رشت - دختری را برای اعدام مادرش به زندان بردند

 تصویر لینک

حکم اعدام یک مادر توسط دخترش در زندان رشت اجرا شد. قضاییه ولایت فقیه تحت نام «قصاص» گناه را بر گردن خانواده مقتول انداخته و فرهنگ خشونت و اعدام را نه تنها مشروع میکند بلکه ترویج کرده و آموزش می‌دهد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، روز شنبه ۲۳اسفندماه حکم اعدام یک زن بنام مریم ( معصومه) کریمی در زندان مرکزی رشت به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش مریم کریمی متهم بود به همراه پدر خود، همسرش را به قتل رسانده و هر دو به اعدام محکوم شده اند.

مریم و پدرش اوایل اسفند ماه آخرین ملاقات را با یکدیگر انجام دادند و جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند اما بدلایل نامعلومی حکم اعدام آنها به تعویق افتاد تا اینکه روز شنبه ۲۳ اسفند حکم اعدام مریم به اجرا درآمد.

دژخیمان زندان بعد از اعدام مریم بصورتی جنایتکارانه ابراهیم کریمی، پدر مریم را آوردند تا جسد حلق آویز شده دخترش را بر روی چوبه دار ببیند.
ابراهیم کریمی بدلایل نامعلومی اعدام نشده و قرار است تا دو روز دیگر به بند برگردانده شود.

بر اساس این گزارش، مریم بدلیل اذیت و آزار همسرش و اینکه حاضر به جدایی نبوده به همراه پدرش وی را به قتل رسانده و هر دو به اعدام محکوم شده بودند.

در این گزارش همچنین از قول یک منبع مطلع آمده است:

«دختر مریم در زمان قتل ۶ سالش بود و خانواده پدرش سرپرستی او را برعهده گرفته بودند و در این ۱۳ سال به او می‌گفتند که پدر و مادرت هردو مرده‌اند. اما چند هفته قبل از اعدام به وی حقیقت را گفتند و او را از لحاظ روانی آماده کردند که حکم مادرش را اجرا کند».

کانون حقوق بشری نه به اعدام – نه به اعدام، ضمن محکوم کردن اجرای احکام اعدام، خواستار لغو قانون «قصاص» است. قانونی که بر اساس آن گناه به گردن خانواده مقتول که خود نیز قربانی این نظام فاسد هستند می افتد. طبق قوانین ساخت ولایت فقیه، خانواده شاکی باید در صحنه اعدام حضور داشته باشد که این نیز خود از مصادیق بارز بربریت در این نظام جهنمی است.

از سوی دیگر وارد کردن کودک و بخصوص اجرای اعدام یک مادر توسط دخترش اوج دنائت و قساوت این حکومت است. ما از مجامع بین المللی و میخواهیم فورا وارد عمل شده و قضاییه ایران را برای لغو فوری این قانون ضدانسانی تحت ماکزیمم فشار قرار بدهند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام اعلام میکند: ما با مجازات اعدام، صرف نظر از ماهیت جرم، شرایط و خصوصیات محکوم یا روشی که حکومت برای کشتن استفاده میکند، در همه شرایط و بدون استثنا مخالف هستیم. مجازات اعدام ظالمانه ترین، غیرانسانی ترین و تحقیرآمیزترین نوع مجازات است و حق حیات که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است را نقض میکند.

خبر اعدام این مادر در هیچکدام از رسانه های رسمی حکومتی اعلام نشده است.

به این ترتیب بنابر مرکز آمار کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام از ابتدای سال جاری ۱۳۹۹ تا کنون دستکم ۲۸۴زندانی اعدام شده اند. این در حالیست که بسیاری اعدامهایی که در زندانهای قرون وسطایی حاکمیت ولایت فقیه صورت میگیرد در هیچ‌کجا اعلام نمی شود بنابراین آمار حقیقی اعدامها بسا بیشتر از عدد اعلام شده است.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز