سرخط اخبار نقض حقوق بشر در ایران یکشنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۹

 

سرخط اخبار نقض حقوق بشر در ایران یکشنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۹

 سرخط اخبار نقض حقوق بشر در ایران یکشنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۹ توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گرد آوری شده و به اطلاع خوانندگان می‌رسد:

پیرانشهری –دو شهروند کُرد به نام‌های عمر خاکزاد و عباس صدیقی اهل پیرانشهر جهت اجرای حکم به زندان نقده انتقال یافتند. اتهام  آنان «همکاری با احزاب کردی عنوان شده است. این شهروندان  هر کدام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند.

تهران – کرج- دو زندانی سیاسی محمدبنازاده امیرخیزی و مجید اسدی، محبوس در زندان رجایی شهر کرج و زندان اوین در پرونده ای جدید، هر کدام به یک سال حبس محکوم شدند.

محکومیت مجدد مجید اسدی و محمد بنازاده امیرخیزی به حبس
محکومیت مجدد مجید اسدی و محمد بنازاده امیرخیزی به حبس

کرج- زندانی سیاسی آرش صادقی نامه ای به میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت. وی در بخشی از نامه اش چنین گفته است:

«سرکار خانم میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
خانم گلرخ ایرایی که در تاریخ ۲۳ آذرماه همراه با ضرب و شتم با شوکر و باتوم توسط گارد از زندان قرچک به بازداشتگاه دو الف اطلاعات سپاه در زندان اوین منتقل شده بود، روز یکشنبه ۵ بهمن‌ماه پس از ۴۳ روز بازجویی به زندان قرچک ورامین بازگردانده شد؛ ولی دقایقی پس از انتقال به زندان قرچک بدون تحویل گرفتن وسایل شخصی و لباس‌های خود تنها با یک بلوز و شلوار و شبانه به زندان آمل تبعید شد……   
این نامه را به این هدف نگاشتم تا در کنار براهین متقنی که دارید، استدلال ساده خود را در وخامت وضعیت حقوق بشر ایران با این سخن مدلل کنم که واکنش تند مقامات عالیه جمهوری مبنی بر راه ندادن گزارشگر ویژه به خاک ایران، جز آن نیست که عمق فاجعه چنان وحشتناک است که رژیم، ننگ نپذیرفتن گزارشگر ویژه را بر ننگ فجایعی که در این چهل و اندی سال انجام داده، ترجیح می‌دهد.
رونوشت: سازمان عفو بین الملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
آرش صادقی / روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹/ زندان رجایی شهر کرج».

 اصفهان-دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان: دوچرخه سواری بانوان در انظار عمومی ممنوع است. عبداللهی نژاد، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: «دوچرخه سواری بانوان یک عقبه اجتماعی و امنیتی دارد به همین دلیل، ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این مسئله ورود کرده است. مراجع معظم تقلید نیز دوچرخه سواری بانوان در انظار عمومی را جایز نمی‌دانند».

تهران- عالیه مطلب زاده، کنشگر حوزه زنان امروز برای اجرای حکم خود را به زندان اوین معرفی کرد.

مریوان- یک دختر جوان شاعر در مریوان توسط اداره اطلاعات این شهرستان بصورت غیرقانونی احضار و بازداشت شد. آرزو مصطفایی، شاعر و نویسنده اهل مریوان با تخلص (هه‌نسک) از طریق تهدید تلفنی به اداره اطلاعات مریوان احضار و متعاقباً بازداشت شد.

باغبخشی-ماموران امنیتی با یورش به روستای باغبخشی، صدها تن از زنان و مردان بلوچ را بازداشت کرده و با خود بردند. اهالی روستای باغبخشی در اعتراض به کشته شدن یکی از بستگان خود توسط اهالی روستای مهاباد تجمع کرده بودند.

تهران- به گزارش خبرگزاری حکومتی رکنا، درتاریخ۱۹بهمن۹۹، یک متهم توسط دادگاه کیفری یک استان تهران، از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

آبادان-۱۳دختر و پسر در یک مهمانی خصوصی در آبادان توسط ماموران انتظامی بازداشت شدند. به گزارش خبرگزاری حکومتی رکنا، شامگاه شنبه ۱۸ بهمن ۹۹، هفت دختر و شش پسر جوان در یک مهمانی خصوصی در منطقه بهار ۱۴ شهرستان آبادان توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز