زندانیان تهران بزرگ: «پنجشنبه سیاه اوین در حال تکرار است، اینبار اسفند سیاه تهران بزرگ»

تصویر لینک

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۱۰ اسفند۹۹ – زندانیان تهران بزرگ در گزارشی تحت عنوان «پنجشنبه سیاه اوین در حال تکرار است، اینبار اسفند سیاه تهران بزرگ» پرده از رفتارهای غیر انسانی و ناقض حقوق بشری در زندان تهران بزرگ توسط عوامل جمهوری اسلامی برداشتند.
این گزارش به دست ما رسیده است که جهت اطلاع خوانندگان منتشر میکنیم:
پنج شنبه سیاه اوین در حال تکرار ، این بار اسفند سیاه تهران بزرگ
در هفته اول اسفند ماه ۹۹ ضابطین مزدور زندان با دستور سازمان زندان ها و مقامات قوه قضاییه برای چندمین بار با هجوم سربازان و افسران، بدون هیچگونه ماسک و اقلام بهداشتی به داخل سالن های تیپ ۵ به بهانه ایجاد امنیت و بازرسی، موجب انتقال ویروس کرونا به داخل بندها و شیوع سریع در بین زندانیان بی دفاع شده است.

در همین ده روز آنها هر روز به یک سالن حمله کردند.

وضعیت زندان تهران بزرگ از نظر رسیدگی پزشکی و تامین نیازهای اولیه انسانی زندانیان در مرحله بسیار بحرانی قرار گرفته است.

عدم تامین دارو های ضروری زندانیان با بیماری های زمینه ای در برابر کرونا، قطع طولانی مدت آب گرم در سالن های زندان جهت جلوگیری از استحمام و نظافت زندانیان، جلوگیری از ورود ملزومات بهداشتی (ماسک ،الکل) و مواد ضد عفونی کننده به تعداد لازم در بین زندانیان، غیر قابل شرب بودن آب زندان ها و ده ها گزینه دیگر از اقدامات ظالمانه در حق زندانیان موجب ایجاد بحران و فاجعه انسانی، در داخل زندان ها شده است.

در این هفته آب گرم اکثر سالنها برای چندین روز قطع بود.

صدایشان باشیم
زندانیان سیاسی محبوس در تیپ پنج زندان تهران بزرگ از همه سازمانهای حقوق بشری و وجدانهای بیدار خواستند که صدایشان باشند و نگذارند حکومت آدمکش «جمهوری اسلامی» آنها را در سکوت و پشت دیوارهای قطور و بلند این زندان جهنمی سربه نیست کند.

سایت جوانه ها پیشتر در گزارشی تحت عنوان « روایتی تکاندهنده از جهنم مخوفی بنام زندان تهران بزرگ »، به وضعیت و شرایط اسفناک زندانیان در این زندان جهنمی اشاره کرده بود.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز