مهدی علی‌حسینی، کشتی‌گیر ايرانى، اعدام شد

 مهدی علی‌حسینی

مهدی علی‌حسینی، کشتی‌گیر ايرانى، اعدام شد، کشتی گیر اهل اندیمشک ، که در سال 94 به جرم قتل دستگیر شد ، سحرگاه روز دوشنبه ، 26 فوریه در زندان دزفول اعدام شد.

مهدی علی‌حسینی، کشتی‌گیر ايرانى، اعدام شد

مهدی علی‌حسینی، کشتی‌گیر ايرانى، اعدام شد، کشتی گیر اهل اندیمشک ، که در سال 94 به جرم قتل دستگیر شد ، سحرگاه روز دوشنبه ، 26 فوریه در زندان دزفول اعدام شد.

گزارش ها حاکی از آن است که با وجوددرخواست کشتی گیران برجسته ایرانی مانند حمید سوریان مبنی بر توقف اعدام مهدی علی حسینی ، «حکم قصاص» این کشتی گیر 30 ساله اجرا شده است.

مهدی علی حسینی پنج سال پیش در جریان اختلاف به دلیل قتل دستگیر و در دادگاه محکوم شد.

پیش از این ، اعدام این زندانی با 7 روز مهلت به هفتم ژانویه سال جاری موکول شد.

ایران در رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا قرار دارد

گزارش سازمان های بین المللی نشان می دهد که ایران به تناسب سرانه جمعیت و تعداد احکام اعدام در رتبه اول جهان قرار دارد.

نوید افکاری ، کشتی گیر دیگری که در ایران اعدام شد ، علی رغم فراخوان گسترده بین المللی برای توقف حکم اعدام و و شبهات موجود در پرونده اتهاماتش ، در۲۲ شهریور سپتامبر توسط قوه قضائیه به دار آویخته شد.

مقامات قضایی ایران نوید افکاری را به شرکت در اعتراضات مرداد ۹۷ در شیراز و همچنین “کشتن یک نیروی امنیتی متعلق به شرکت امنیتی آبفا” به نام حسن ترکمان در روز دوم مرداد ۹۷ متهم کرده بودند.

اعدام قهرمان کشتی ایران با انتقادات گسترده بین المللیبه دنبال داشت، سازمان ها و دولت ها جمهوری اسلامی را به ترور و خاموش کردن مخالفان متهم کردند. چندین کشتی گیر برجسته ایرانی نیز خواستار توقف مجازات شده اند.

دو ماه پس از اعدام نوید افکاری و نگرانی بیشتر جامعه جهانی از وضعیت حقوق بشر در ایران ، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را در محکومیت “نقض شديد و فاحش حقوق بشر” در ایران در ۲۸ آبان‌ماه تصویب کرد.

کانادا این قطعنامه را پیشنهاد کرد و چندین کشور از آن حمایت کردند ، از جمله ایالات متحده ، انگلیس ، آلمان و فرانسه است.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز