بازداشت پنج شهروند دیگر در کُردستان

 بازداشت پنج شهروند دیگر در کُردستان

هه‌نگاو: در دامه موج اخیر بازداشت گسترده فعالین کُرد در شهرهای مختلف کُردستان، دست‌کم پنج شهروند دیگر در شهرهای نقده، بوکان و مریوان بازداشت شدند.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ (۱۳ ژانویه ۲۰۲۱)، نیروهای اداره اطلاعات در نقده به منزل یک شهروند هجوم و سه عضو یک خانواده را به نام‌های عبدالله حاجی‌احمدی، پیمان حاجی‌احمدی (فرزند عبدالله) و گلاویژ عبداللهی (نامزد پیمان) بازداشت کرده‌اند.


این سه شهروند پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شده و سرنوشت آنها نامعلوم است.


 از سوی دیگر و هم‌زمان، یک جوان اهل روستای ”نی“ از توابع مریوان با هویت عادل پروازه توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

 

روز دوشنبه ۲۲ دی (۱۱ ژانویه) نیز یک شهروند اهل بوکان با هویت حسین گردشی توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت و سرنوشتش نامعلوم است.

تا زمان تنظیم این خبر، دلیل یا دلایل بازداشت این پنج شهوند و اتهامات مطروحه علیه آنها توسط نهادهای امنیتی روشن نشده است.

با استناد به آمار به ثبت رسیده در مرکز آمار و اسناد سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، طی کمتر از یک هفته دست‌کم ٢٨ فعال کُرد در شهرهای مهاباد، بوکان، ربط، نقده، مریوان، سروآباد، سنندج و کرج توسط نهادهای امنیتی ایران بازداشت شده‌اند.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

سونامی بازداشت شهروندان بهائی در شیراز