تجمع شماری از «نوکیشان مسیحی» در استکهلم سوئد در اعتراض به سرکوب‎ها در ایران

 تصویر

عتراض شرکت کنندگان در این تجمع نه تنها به شکنجه و دستگیری و احکام سنگین، زندان و تبعید و پرونده سازی و وثیقه‌های سنگین برای نوکیشان مسیحی در ایران، بلکه بر ظلم سیستماتیک به تمامی شهروندان ایران است.

«محبت نیوز»- شماری از ایمانداران مسیحی ایرانی ساکن سوئد روز یکشنبه ۲۲ نوامبر (اول آذرماه) و در حمایت از پویش «من هم یک مسیحی هستم» در میدان «سرگلس توری» شهر استکهلم تجمع اعتراضی برگزار کردند.
حاضران در این تجمع ضمن اعتراض به شکنجه، دستگیری و خشونت علیه مسیحیان و دگراندیشان عقیدتی و سیاسی در ایران و ۴۲ سال جفای حکومت اسلامی بر کلیسای ایران، یاد جانباختگان و زندانیان اعتراضات «آبان ۹۸» را نیز گرامی داشتند.
فشار و جفای سیستماتیک به کلیساها و مسیحیان ایران به ویژه نوکیشان مسیحی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ آغاز شد به سرعت رنگ و بوی خشونت به خود گرفت. از جمله این خشونت‌ها قتل رهبران مسیحی و اسقف‌های مشهور کلیساهای ایران بود.
این سرکوب و خفقان اکنون به شکلی دیگر ادامه دارد. از آن جمله می‌توان به یورش به کلیسای خانگی‌های از جمله کلیسای فردیس، اجرای حکم شلاق «صاحب فدایی» و حکم ۳۵ سال زندان برای ۴ نوکیش مسیحی در هفته‌های اخیر اشاره کرد.
اعتراض شرکت کنندگان در این تجمع نه تنها به شکنجه و دستگیری و احکام سنگین، زندان و تبعید و پرونده سازی و وثیقه‌های سنگین برای نوکیشان مسیحی در ایران، بلکه بر ظلم سیستماتیک به تمامی شهروندان ایران است.
در این تجمع یاد جانباختگان و زندانیان دربند آبان ۹۸ در سالگرد این اعتراضات گرامی داشته شد. آبان خونین که در آن بسیاری از هموطنان عزیزمان، به ناحق و تنها در اعتراض به وضعیت ناعادلانه حاکم بر ایران کشته و دستگیر شدند و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد.
حامیان کمپین «من هم یک مسیحی هستم» می‌خواهند صدای جانباختگان و رنج کشیدگان راه عدالت، آزادی و صلح در ایران باشند. آنها علاوه بر محکومیت رفتار غیرانسانی حکومت اسلامی ایران خواستار تجدید نظر و توجه مجامع بین‌المللی نسبت به رفتار غیر انسانی حکومت اسلامی در ایران و اقدام متناسب این نهادها در اینباره می‌باشند.

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

علی (ایمان) شهواری شهادت‌نامه