اجبار و ضرب و شتم زندانیان برای پوشیدن لباس زندان هنگام رفتن به دادگاه

 اجبار و ضرب و شتم زندانیان برای پوشیدن لباس زندان هنگام رفتن به دادگاه

خبرهای رسیده از زندان رجایی شهر حاکی از اجبار و ضرب و شتم زندانیان جهت پوشیدن لباس زندان هنگام رفتن به دادگاه است.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام در روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان دو تن از زندانیان  به نامهای رضا محمدحسینی و مهدی مسکین نواز که جهت اعزام به دادگاه احضار شده بودند در مقابل پوشیندن لباس زندان برای رفتن به دادگاه مقاومت کردند؛ در مقابل، ماموران زندان این دو زندانی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و با اعمال زور و خشونت آنها را مجبور به پوشیدن لباس زندان کردند. پاسداران زندان نیز وارد شده و اقدام به ضرب و شتم بیشتر زندانیان کردند.

یک منبع موثق به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «ماموران زندان، به عمد زندانیان را وادار میکنند برای رفتن به دادگاه از لباس زندان استفاده کنند. آنها با این روش میخواهند زندانیان را تحقیر کنند و روحیه آنها را درهم بشکنند»

جایگزینی نیروهای ا نتظامی زندان با نیروهای سازمان زندانها

این منبع در مورد خبر دیگری از زندان رجایی شهر گفت: «تا چندی قبل یگانی از نیروی انتظامی در زندان، معروف به پلیس زندان مسئولیت کارهای انتظامی را بعهده داشت ولی از روز ۱۹ یا ۲۰ آبان‌ماه این نیرو تمامی وظایف خود را تحویل سازمان زندانها داده و محیط زندان را ترک کرده است. متعاقبا پاسیاران که مستقیماً زیر نظر سازمان زندانها هستند وظایف آنان را بعهده گرفته‌اند»

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

شش متهم اقتصادی به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند

نقض حقوق بشر؛ گزارش چهار فعال ایرانی به مقامات آلمان

علی (ایمان) شهواری شهادت‌نامه